Je bekijkt nu Banff via Natural Bridge Yoho en Emerald Lake

Banff via Natural Bridge Yoho en Emerald Lake

Emerald Lake BC
Emerald Lake

Dag 7: Rit van Kootenay National Park naar Banff via Natural Bridge Yoho National Park en wandeling aan het prachtige Emerald Lake met zijn heldere water (250 km/155mi). Die morgen hebben we op de camping een lange warme douche genomen en het water van de camper gespaard. Omwille van een bosbrand langs Highway 93 moesten we omrijden via het stadje Golden i.p.v. via de Kootenay Highway. Omdat we niet de enigen waren die moesten omrijden, hadden we een half uurtje file. We hebben de plannen een beetje aangepast en zijn eerst naar Emarald Lake gereden. Op weg naar Emerald Lake passeer je Natural Bridge in Yoho National Park.

Natural Bridge Yoho National Park

Je kan er de Kicking Horse Rivier met kleine waterval bewonderen en is een bezoekje zeker waard. De waterval Natural Bridge ligt op 163 km van Redstreak (via Golden Hwy 95) in Yoho National Park en was onze eerste stop op weg naar Banff. Er bevindt zich een kleine parking aan het water en is groot genoeg voor mobilhomes.

We vertrokken om 9u00 van de camping en kwamen om 11u00 aan bij Natural Bridge Yoho National Park. Eens je op de parking uit de camper stapt, hoor je het water van de Kicking Horse rivier razen. Natural Bridge is zoals de naam het al zegt, een natuurlijk gevormde brug en is door de jaren heen uitgesleten door het snelstromende water van de River

De perfecte foto...beetje geduld a.u.b.

Hou er rekening mee dat er veel andere toeristen aanwezig zijn die ook een foto willen. Sommigen willen hun foto zo spectaculair mogelijk. Dat wil zeggen, een foto waarop het lijkt alsof ze daar helemaal alleen zijn. Ze gaan dan juist naast de waterval op een rots staan.

Het was niet alleen irritant voor de andere mensen die een foto wilden nemen, maar het is eigenlijk super gevaarlijk. Val je in zo’n rivier, dan is de overlevingskans zo goed als nihil. We zagen dat spijtig genoeg overal op onze rondreis. Ik heb eens 20 min aan Elk Falls staan wachten tot die personen weg waren. Na Natural Bridge reden we naar Emerald Lake.

Emerald Lake - Yoho National Park

Het was er zo druk, dat we pas op 1,5 km van Emerald Lake een plekje vonden om te parkeren. De parking is niet groot en zeker niet te vergelijken met de parking van Lake Louise. We konden enkel nog parkeren langs de kant van de weg. De extra 3 km stappen was het wel waard. Emerald Lake is groot en het mooiste meer van Yoho National Park. Eens je er bent, zwermen de mensen uit en lijkt het minder druk. Onze ontdekkingstocht begon aan de brug langs Emerald Lake Lodge en volgden op het einde van de weg een smal wandelpad naar Peaceful Pond, een klein meer in een bos.

Banff via Natural Bridge en Emerald Lake

Het pad gaat verder naar de parking. Na de wandeling zijn we gaan zwemmen in het ijskoude water van Emerald Lake. Eens in het water valt de koude goed mee, maar ik ben er zeker van dat het hielp dat het die dag 30 graden warm was.

Emerald Lake BC Parking

Lake Louise

Lake Louise (1731m) wordt omringt door de Victoria gletsjer, hoge bergtoppen en is mede door zijn smaragdgroene kleur prachtig om te zien, maar zoals verwacht is het er heel druk. Het is gelegen in het Banff National Park in Alberta en staat op de lijst van UNESCO. Vanaf de afslag word je naar de parking geleidt door parkeerwachters. Alles is er goed georganiseerd, een beetje zoals in Walt Disney World. Er waren veel meer mensen langs het water dan bij Emerald Lake. De eerste chalet op de oever van Lake Louise is gebouwd in 1890, maar er woonden 10.000 jaar daarvoor al mensen rond het meer. De vroegere bewoners noemden het meer “het meer van de kleine vissen”.

Lake Louise AB

Fairmont Chateau Lake Louise

Later (1882) noemde Tom Wilson, onderzoeker voor de spoorwegen, het meer “Emerald Lake”. In 1884 veranderde de naam. Het werd Lake Louise, genoemd naar Prinses Louise, de vierde dochter van Koningin Victoria. Naast geiten, lynxen en veelvraten is de omgeving belangrijk voor Grizzly beren. Nadat we een wandeling maakten langs de oever hebben Jessica en de kinderen toen even gezwommen. We zijn door het hotel terug naar onze Camper gewandeld. Ik kan het niet weten, maar Jessica zei dat het water van Lake Louise kouder was dan dat van Emerald Lake. Ffff, een beetje misschien. Aan de oostelijke oever van Lake Louise ligt Fairmont Chateau Lake Louise. Het eerste hotel is meer dan 100 jaar geleden gebouwd. Dat kwam door de realisering van de spoorweginfrastructuur naar het meer. Men wou begoede vakantiegangers aantrekken om met de trein naar het prachtige Fairmont Chateau lake Louise op vakantie te komen.

Banff Mountain Tunnel Village 2

De weg naar Moraine Lake was afgesloten, omdat de parking vol was. Dat meer hebben we niet bezocht en zijn doorgereden naar onze Camping, Banff Mountain Tunnel Village 2 in Banff. Onze kampeerplaats lag langs de drukke weg aan de ingang van de Camping. Daardoor hoorde je het toekomen en vertrekken van de campers. Niet zo ideaal gelegen, maar door de vele uitstappen tijdens de dag vonden we dat niet erg. De volgende dag, stond er in Johnston Canyon, een serieuze wandeling op het programma.

Banff Village 2 Campground

Info Camping Banff

Camping: Banff Mountain Tunnel Village 2

plek A54 (Grote en niet zo gezellige Camping)

Johnston Canyon

Dag 8: Bezoek en wandeling naar de watervallen van Johnston Canyon en de Johnston Canyon Ink Pots.

Lees verder

Kaart Banff & Omgeving

• Rondreis West-Canada & Vancouver Island
  • Reisprogramma overzicht

Wim & Jessica

We hebben de reisblog "Globetrotter Avenue" gemaakt als hobby, maar ook om reiservaringen te delen met anderen. Ondertussen hebben we meer dan 40 landen bezocht. We houden van natuur, bossen en bergen, maar ook van zon, zee en strand. Zijn we niet op reis, dan vind je ons in de tuin. Veel Leesplezier!