Je bekijkt nu Van Manning Provincial Park naar Okanagan Lake

Van Manning Provincial Park naar Okanagan Lake

Coquihalla Campground
3.5/5

De derde dag reden we van Coquihalla Campground bij Hope via Manning Provincial Park naar Okanagan Lake North Provincial Park (240km/150mi). Het opruimen en afsluiten van alle aansluitingen en afvoerslangen ging veel gemakkelijker dan het aansluiten ervan. Die avond zou het heel wat vlotter gaan, omdat je er gewoonweg niks kon aansluiten. De volgende Camping lag in het Okanagan Lake North Provincial Park en had zelfs geen elektriciteitsaansluiting. Die morgen zijn we dus vlot kunnen vertrekken richting Kelowna. We reden via Highway 3 en 3A en stopten voor een wandeling en lunch in Manning Park.

Manning Park B
Manning Provincial Park

Wandeling Manning Provincial Park

Na de lunch maakten we in Manning Provincial Park de ingekorte wandeling rond Lightning Lake. We vertrokken clockwise vanaf de day-use-area (parking) en sneden een stuk van de wandeling af door aan de eerste brug, halfweg het meer, rechts af te slaan. Ik schat dat de ingekorte versie ongeveer 4,5 km lang was. De volledige afstand van de Lightning Loop wandeling is 8.5 km lang. Eens terug aan de camper hebben we lunch gegeten en heeft Eli in het meer gezwommen. Ik vond het nogal fris en ben maar tot aan mijn middel in het water geraakt. Toen we ons stonden af te drogen passeerden er 2 mannen die een forel hadden gevangen. Eli wilde vanaf die dag vissen. De meeste vissen (forellen) vingen we toen we de prachtige watervallen in Wells Gray Provincial Park bezochten.

Manning Park - Lightning Lake
Manning Park BC

Tanken

Nadat we een tijdje hadden gereden hebben we voor 107$ CAD getankt. De betaling bij het tanken verliep net iets anders dan bij ons. Vóór je tankt moet je in het tankstation een geschat bedrag betalen, in dit geval was dat 120$ CAD. Daarna kan je tanken. Als je voor minder tankt dan de 120$ dan wordt het resterende bedrag automatisch teruggestort op je rekening. In het begin voelde dat wat onwennig, maar ik heb geen enkele keer het resterende bedrag niet teruggestort gekregen. Soms moet je de propaan tank bijvullen, maar dat was pas nodig op dag 9 toen we Athabasca Glacier bezochten.

Fruitkraampjes langs de weg

Na een 2 tal uurtjes rijden zijn we in Keremeos gestopt om fruit te kopen. Dat dorpje is door het droge warme klimaat zowat de hoofdstad van de fruitwinkels en kraampjes. Er wordt ook veel wijn gemaakt. Nadat we 2 zakken vers fruit in de camper hadden gelegd, zijn we aan het kraampje een ijsje gaan eten. Het was gelukkig niet ver meer tot aan de camping. Opletten met de gps instelling, je hebt namelijk Okanagan Lake Provincial Park en Okanagan Falls Provincial Park! We waren verkeerd gereden richting Okanagan Falls Provincial Park. Ook al was het maar een half uur extra omrijden, je kan de extra rijtijd na zo’n dag missen als kiespijn.

Okanagan Lake Provincial Park
Okanagan Lake

Okanagan Lake North Provincial Park

Onze gereserveerde kampeerplek aan Okanagan Lake had ik iets te laat geboekt. De Camping  lag naar mijn gevoel een beetje te dicht tegen de weg. Er zijn betere plaatsen om te staan. We hadden plaats N33. Je kon er de auto’s op de weg nog licht horen en de afstand naar het meer om te gaan zwemmen was iets te ver. Nu ja, we bleven er maar één nacht. Okanagan Lake Provincial Park is gesticht in 1955 en biedt een mooi uitzicht op het meer.  De verantwoordelijke van de camping komt ’s avonds langs om te checken of je betaald hebt en of je op de juiste plek staat.

Het is handig om het document van de internet-reservatie dan bij de hand te hebben. De prijs was 41,30$ CAD reservatie kosten en tax inbegrepen.

Slangen in het gebied 🐍

Het is mogelijk dat je op de wandeling slangen tegenkomt. Er leven in de omgeving in het droge gras ongevaarlijke stierslangen, maar ook giftige ratelslangen. Het wordt aangeraden om in het gebied een lange dikke broek en goede schoenen aan te trekken. Indien je op de camping of tijdens een wandeling een ratelslang zou tegenkomen, dan is het advies om rond de slang te gaan. Wij hebben op de camping geen enkele slang gezien. Verder kan je een verscheidenheid aan vogels spotten, zoals kolibries en spechten. In het park staan vooral Ponderosa dennen en Douglas sparren. Er groeien ook verschillende soorten lelies, waaronder de Chocolade Lelie en de Colombiaanse Lelie.

Reservatiebewijs Okanagan Lake afprinten...

Zowel in de provinciaalse parken als in de Nationale parken kwamen de gereserveerde plaatsen overeen met de documenten die ik bij mijn online reservatie had afgeprint. Via deze link kan je een kampeerplek reserveren in Okanagan Lake North Provincial Park. Vóór het avondeten zijn we in het meer gaan zwemmen en hebben er met de frisbee gespeeld. ’s Avond kon je de krekels luid horen tjirpen.

We zijn vroeg gaan slapen want de volgende dag stond er een leuke activiteit op het programma, fietsen door Myra Canyon 👇

Fietstocht door Myra Canyon 🚴‍♀️

Dag 4: Fietsen door één van de mooiste delen van de historische 600 km lange Valley Kettle Railway route.

Lees verder

Kaart: Rit naar Okanagan Lake North Provincial Park

• Rondreis West-Canada & Vancouver Island
  • Overzicht reisprogramma

Wim & Jessica

We hebben de reisblog "Globetrotter Avenue" gemaakt als hobby, maar ook om reiservaringen te delen met anderen. Ondertussen hebben we meer dan 40 landen bezocht. We houden van natuur, bossen en bergen, maar ook van zon, zee en strand. Zijn we niet op reis, dan vind je ons in de tuin. Veel Leesplezier!