Je bekijkt nu Mount Revelstoke National Park – Revelstoke BC

Mount Revelstoke National Park
Revelstoke Courthouse
4/5

Dag 5: Mount Revelstoke National Park. Om 6u20 waren we wakker, maakten ons klaar en vertrokken naar de Courthouse van Revelstoke om een visvergunning te kopen. Eerst zijn we bij Parks Canada (Boyle Ave en 3rd street W) op de 2de verdieping informatie gaan vragen over Mount Revelstoke National Park en de omgeving. We werden er heel vriendelijk ontvangen en kregen met de glimlach alle info over de omgeving en het weer. De medewerkster zei dat Meadows in the Skypark en Revelstoke Mountain Resort twee verschillende plaatsen zijn en dat ze allebei de moeite waard waren om te bezoeken.

De medewerkster achter de balie in het gemeentehuis was, zoals we ondertussen al gewoon waren sinds we in Canada verbleven, super vriendelijk. Ze vertelde ons dat we een visvergunning per dag, per maand of per jaar konden aanschaffen. Nadat we onze termijn hadden gekozen, zijn we nog even blijven praten over werken en leven in Revelstoke. Eli was blij met zijn nieuwe visvergunning en vol verwachting zijn we vertrokken naar onze eerste activiteit. We gingen met de Gondel naar Mackenzie Outpost voor een bergwandeling op Mount Revelstoke.

Mackenzie Outpost - Mount Revelstoke Resort

Revelstoke Mountain Resort

Met de Revelation Gondel (we zagen onze eerste zwarte beer vanuit de Gondel) zijn we naar de top van Mount Revelstoke (Mackenzie Outpost) gegaan voor een steile en nogal saaie wandeling. Via Cupcake Loop naar Stoke Climb was het totaal 10.6km/6mi. Op de terugweg maakten we een erg leuke afdaling met de Pipe Mountain Coaster (een soort bobslee op een monorail). De wandeling vonden we niet echt de moeite, waarschijnlijk omdat het zicht die dag niet ideaal was door de vele bosbranden. En ook omdat insecten ons lastig vielen. De wandelroutes kan je via deze link bekijken.

Mount Revelstoke Resort - Stoke Climb

Rit met de Pipe Mountain Coaster

De Pipe Mountain Coaster van Mount Revelstoke was heel leuk en moet je zeker eens doen. Je kan alleen of met een kind erbij naar beneden glijden op een mono-rail. Remmen doe je door aan de hendel te trekken en versnellen door de hendel naar voor te duwen. Er zijn combi-tickets te koop online of aan de kassa om met de Revelation Gondel naar de top te gaan en om een rit te maken met de Pipe Mountain Coaster. Wij deden beide, dus boekten we de combi-tickets op voorhand. Je kan tickets boeken via deze website.

Mount Revelstoke National Park

Daarna zijn we naar Meadows in the Sky Parkway gereden in Mount Revelstoke National Park. We maakten een wandeling van Balsam Lake via de Upper Summit Trail naar de Historic Fire Lookout en Heather Lake. Hier zagen we meer bloemen dan op Revelstoke Mountain. De geasfalteerde weg naar boven is 26km/16mi lang en begint op 470 meter hoogte tot op 1870 meter. Het reserve diesel-lampje brandde terwijl we steil naar boven reden, maar zijn gelukkig boven geraakt. Boven was het 25°C, een 5-tal graden minder dan aan de ingang.

Historic Fire Lookout - Revelstoke National Park
Historic Fire Lookout

Op de terugweg heb ik geen enkele keer gas moeten bijgeven en de camper gewoon laten uitbollen. Niet ver van de uitgang van Meadows in the Sky Parkway is een tankstation. Via deze link kom je op de website van Mount Revelstoke National Park en vind je alle activiteiten dat je er kan doen.

Meadows in the Sky Parkway

Martha Creek Campground

Na enkele korte wandelingen was het wandelen voor de kinderen genoeg, omdat ze terug wilden naar Martha Creek Provincial Park om te gaan zwemmen en vissen. Eerst moesten we bij het buiten rijden een Canada Parks Annual Pass kopen en gaan tanken, omdat de kiosk bij het binnenrijden was gesloten. Een Jaarlijkse familie pas kostte toen 136$ CAD en is een jaar geldig. Je moet die pas aan de kiosk ondertekenen, want anders kan die pas door andere reizigers gebruikt worden. Bij Save on Foods zijn we dan inkopen gaan doen en omstreeks 5.30 p.m. waren we in Martha Creek Provincial Park. Die avond zagen we aan Revelstoke Lake één van de mooiste zonsondergangen van de ganse reis. Het was die avond en nacht erg stil op de camping. De volgende dag stond er een lange rit naar Kootenay National Park met enkele mooie stops op het programma.

Martha Creek Provincial Park - BC
Martha Creek Campbround Provincial Park - BC
Mount Revelstoke National Park - Revelstoke BC

Kootenay National Park

Dag 6: Onderweg maakten we twee kleine wandelingen. De eerste was Skunk Cabbage Boardwalk en heeft 1.2km aan houten vlonders, de 2de wandeling was Loop Brook Trail en ligt 34 km verder.

Lees verder

Mount Revelstoke National Park en omgeving

• Reisprogramma overzicht

Wim & Jessica

We hebben de reisblog "Globetrotter Avenue" gemaakt als hobby, maar ook om reiservaringen te delen met anderen. Ondertussen hebben we meer dan 40 landen bezocht. We houden van natuur, bossen en bergen, maar ook van zon, zee en strand. Zijn we niet op reis, dan vind je ons in de tuin. Veel Leesplezier!