Je bekijkt nu Roadtrip van Key Largo naar Key West

Roadtrip van Key Largo naar Key West

Voor de roadtrip van Key Largo naar Key West zijn we vertrokken vanuit Key Largo, omdat we er onze vaste verblijfplaats hadden.

De enige verbinding tussen het vaste land en Key West is de “Overseas Highway US 1”. Dat is  een 205 km lange baan, die loopt over 42 bruggen en 45 eilandjes (De Keys) met elkaar verbindt. De Seven Mile Bridge is de langste brug. De afstanden worden aangeduid met groene borden (Mile Markers-MM) langs de weg. Mile Marker 0 ligt in Key West op de kruising van Whitehead Street en Fleming Street. Key Largo ligt bijvoorbeeld op MM 100 en Florida City op MM127.

Key Largo to Key West

Afstand en rijtijd van Key Largo naar Key West

Vanaf Key Largo reken je zonder extra stops best 2 uur. De totale afstand is 160 km. Indien je van Miami zou vertrekken is de afstand 250 km en reken je best 3 à 4 uur. In dat geval zou ik overwegen om te overnachten in Key West. Er hangt daar bovendien een fantastische Caraïbische sfeer dat je nergens anders in Amerika zal aantreffen.

Key West Police

Die dag zijn we vroeg opgestaan en vertrokken rond 8u30. We zijn direct doorgereden naar onze bestemming. Indien je toch zou willen lunchen onderweg kan ik Bahia Honda State Park (MM37) aanbevelen. Je kan er zwemmen, snorkelen en kajaks huren. Sandspur Beach in Bahia Honda State Park is één van de mooiste stranden tussen Key Largo en Key West. Ingang van het park is 8.50 $ per auto. Wij hadden daar een volledige dag voor uitgetrokken en zijn er deze keer niet gestopt. De parkeergarage in Key West had ik voorgeïnstalleerd in mijn gsm. De parking (City of Key West Old Town) is niet goedkoop, maar ik wou onze tijd niet verspillen met het zoeken naar een parkeerplaats.

Het centrum van Key West

De parking is goed gelegen aan de haven, op een kleine wandeling van het centrum. We liepen via de haven naar de 2 kilometer lange Duval street. In het centrum vind je overal winkeltjes, restaurants en Cafés. Daar bruist het van het volk, maar het is een gezellige drukte. We passeerden het wereldberoemde Sloppy Joe’s bar en maakten een stop aan het “oudste huis van Amerika”. Na de ganse tour kon je bij het buitengaan een vrijwillige bijdrage doen.

Eerst nog een ijsje en dan verder naar het meest zuidelijkste punt van de Verenigde Staten. Het was er aanschuiven om een foto aan de rood-zwarte boei te maken. Daar hadden onze kinderen (en wij ook) niet echt zin in. We hebben dan maar een vlugge foto tussendoor genomen.

Southermost point Key West
Southermost point Continental U.S.A.
Homemade ice cream - Mattheessen's
Key West lighthouse
Key West birds -Roadtrip

Wandeling langs de oude begraafplaats

De hele wandeling duurde in totaal 2.5 uur en Eli & Tess wilden liever op een terrasje nog iets drinken. Ik ging ondertussen de auto gaan halen om ze later terug op te pikken. Via allerlei leuke straatjes en langs het oude Key West Cementery ben ik naar de parkeergarage gewandeld. Het was interessant om het andere Key West te zien. De straten waren heel rustig. Af en toe kwam ik eens een hond of een paar kippen tegen. Na een uurtje slenteren was ik terug aan de auto en ging ik de uitrusters ophalen.

Key West
Kippen in Key West
Key West Old Cemenetry

Terugweg Key Largo

Op de terugweg zijn we even gestopt aan de oude Seven Mile Bridge, waarna we een zwempauze inlasten. Bovendien wou Eli nog even vissen. Ik had op voorhand een visvergunning gekocht, zodat we geen problemen zouden krijgen. De boetes zijn niet min. De link om een zoutwater visvergunning te kopen vind je hier.

Het was ondertussen 20u00 en tijd om iets te gaan eten. Dat deden we tot slot in een restaurantje op Islamorada. Het adres had ik gevonden via Groupon. Na het eten was het nog een half uurtje rijden en waren we om 21u30 “thuis”. Super dag!

Die dag hadden we geen tijd meer om vanuit Key West te gaan snorkelen. Wij boekten later een snorkeltrip naar de koraalriffen van Key Largo.

De volgende dag gingen we kanoën in het Everglades National Park. We deden de route: “Nine Mile Pond Canoe Trail“.

Old Seven Mile Bridge

Wat te doen in Key West

Ernest Hemingway House

Hier verbleef en werkte de bekende schrijver Ernest Hemingway. Hij verhuisde naar Cuba omdat het hem in Key West te druk werd.

Ga bij zonsondergang varen

Eén van de leukste activiteiten dat je er kan doen. Ik deed dit vroeger al eens. Niet over twijfelen, gewoon doen! Eén van de aanbieders van sunset tours is Sunset Sail en vind je hier. Je kan ook gaan snorkelen naar een koraalrif vanuit Key West. Eén van de aanbieders is Fury en gebruiken een Catamaran om naar het koraalrif te varen. De link voor meer informatie vind je hier.

Mallory square

Eén van de beste plaatsen om de zonsondergang te bekijken, indien je op dat moment niet op een zeilboot zit. Ook een leuke plaats om wat rond te hangen. Er zijn veel straatartiesten en bars. Activiteiten op Mallory Square vind je hier.

Het meest zuidelijkste punt

De rood-zwart geverfde boei dat het meest zuidelijkste punt aangeeft van het continent Amerika. Je kan het meest zuidelijke punt van de Verenigde Staten vinden op het einde en van Duval Street (samenkomst van Whitehead Street en South Street).

Slapen

Er zijn veel slaapgelegenheden in Key West. Je kan via Key West information center een slaapplaats zoeken of via www.booking.com. Er zijn enkele mooie oude conch huizen, waar je kan verblijven zoals Avalon B&B of The Grand Guesthouse.

• Kanotrip in de Everglades
  • Anhinga Trail – Everglades National Park
  • Snorkelen – Koraalrif Key Largo

Wim & Jessica

We hebben de reisblog "Globetrotter Avenue" gemaakt als hobby, maar ook om reiservaringen te delen met anderen. Ondertussen hebben we meer dan 40 landen bezocht. We houden van natuur, bossen en bergen, maar ook van zon, zee en strand. Zijn we niet op reis, dan vind je ons in de tuin. Veel Leesplezier!

Dit bericht heeft 2 reacties

1. We’ve always enjoyed Key West. There’s a lot to do there, and lots of it is free. One of my favorites is the Key West Cemetery, because the tombstones can be really funny. One epitaph says, “I Always Dreamed Of Owning A Small Place In Key West,” while others say things like “I’m Just Resting My Eyes,” and “I Told You I Was Sick.” There’s also one that says “Jesus Christ, These People Are Horrible.” Who knew that a cemetery could make so many people laugh?

1. Wim

Hi Linda,
      What a nice tip! The next time we’re in Key West, I’ll definitely check out the grave inscriptions. When I walked past the cemetery of Key West, I already felt that the atmosphere was a bit different than in a “normal” cemetery.