Je bekijkt nu Dag 1 : Vlucht van Brussel naar Vancouver, BC

Dag 1 : Vlucht van Brussel naar Vancouver, BC

Onze Lufthansa vlucht naar Vancouver vertrok van Brussels Airport (BRU) om 11u00 (am) om met een korte tussenstop in Frankfurt (FRA) te landen op Vanvouver Airport (YVR) 14u30 (2.30 pm) Lokale tijd. De vlucht werd uitgevoerd met een 747-400. Ik vlieg liever met een 747 dan met de nieuwe 787 Dreamliner. Je hebt in zo’n oude Boeing 747 iets meer plaats in vergelijking met een 787 Dreamliner. Het eten aan boord was goed, het personeel vriendelijk en er zaten genoeg nieuwe films op het media systeem, al hadden het er iets meer mogen zijn. Op de terugvlucht moesten we het doen met nog steeds dezelfde films, waardoor het dan wel even zoeken was om nog iets nieuws te vinden.

Vertrek van Brussel naar Vancouver BC

Vlucht naar Vancouver - Boarding

Bij Lufthansa word je goed op de hoogte gehouden via email en sms, ook op de luchthaven. Je krijgt bijvoorbeeld de boardingpas op je smarthphone via email. Op deze mail stond voor onze vlucht naar Vancouver, het vluchtnummer, de gate, de terminal en je plaats op het vliegtuig. Je kan er met de afgebeelde QR code met inchecken aan de gate. Als de boarding begint krijg je een smsje en nog één als de gate zou veranderen. Ik had de zitplaatsen voor onze vlucht naar Vancouver op voorhand kunnen vastleggen en zaten in de middelste rij naast elkaar. De kinderen zaten elk op een hoek om gemakkelijk naar het toilet te kunnen. De vlucht naar Vancouver via Frankfurt was zo voorbij.

Victorian Hotel, Vancouver BC

Met de taxi of shuttle naar het Hotel?

Nadat we onze koffers hadden opgepikt, konden we kiezen om met de trein shuttle of met een Taxi naar ons hotel in Vancouver te gaan. We hadden op voorhand een hotel geboekt via Expedia. De prijs voor een taxi stond genoteerd op een groot bord aan de taxi stelplaats. Het hotel dat we hadden gekozen, het Victorian Hotel, lag op enkele straten stappen verwijderd van een halte. Downtown Vancouver kostte 59 $ CAD, maar de prijs van een ticket met de trein-shuttle was veel minder (21,75$ – 1 volwassene – 1 gratis van iemand gekregen en 2 kinderen). De tickets koop je aan de vele automaten op het perron van de Shuttle.

Vancouver BC Canada
Vancouver

Het Victorian Hotel

Na 15 tal minuutjes stappen kwamen we aan het mooie Victorian Hotel. Aan de receptie stond een bord : Airport taxi shuttle 39 $ CAD! Dus als je een taxi wilt, kan je dat beter op voorhand regelen met het hotel. Het hotel was gelegen in het centrum van Vancouver en één van de goedkopere. De prijs voor een superior 2-persoonskamer met 2 dubbele bedden was 232 euro inclusief ontbijt. De prijs was deze keer het goedkoopst met Expedia. De link naar de website van het hotel vind je hier.

Te vroeg om te gaan slapen

We hebben ons eerst een beetje opgefrist en zijn dan nog even de stad ingetrokken. De volgende dag moesten we ’s morgens onze camper ophalen en we hadden alleen deze dag om een stukje van Vancouver te zien. Het was niet onze bedoeling om Vancouver echt te bezoeken, omdat we in de planning een keuze moesten maken. We konden er natuurlijk ook voor kiezen om een extra dag in Vancouver te blijven, maar dan moesten we een uitstap schrappen en een dag een langere afstand rijden. En als het van mij afhangt om te kiezen tussen stad of natuur, dan is het met voorsprong natuur dat het haalt. Jessica vindt het wel leuk steden te bezoeken, dus moe of niet, we gingen de stad bekijken. NU. Het was op dat moment nog maar 16u30 en nog veel te vroeg om te gaan slapen.

Eerst zijn we op zoek gegaan naar China Town, maar dat viel tegen. Via Water Street in Gastown gingen we via Carrell Street naar China Town. Iets verder in Carrell Street zagen we op het eerste gezicht veel daklozen, maar later bleek dat het drugverslaafden waren. Zoveel daklozen bij elkaar hadden we nog niet gezien. Ze vielen ons niet lastig, maar vonden het toch geen aangename eerste indruk van Vancouver.

Vancouver BC

China Town

We stapten door richting China Town, maar ook in een 2de zijstraat (E Hastings St) waren enorm veel drugsverslaafden. Overal zag je dekens en kartonnen dozen. Achteraf hoorden we dat deze mensen appartementen toegewezen krijgen van de staat, maar dat ze die onderverhuren om hun drugsgebruik te kunnen financieren. Vandaar dat deze mensen op straat leven en hun probleem niet opgelost raakt.

Steam Clock & Vancouver Lookout Tower

Steam Clock

Het was al bijna avond en tegen de zin van Jessica dat we terug gingen naar het meer toeristische Gastown. We zijn via de beroemde Steam Clock naar de Vancouver Lookout Tower gewandeld.  Boven op de toren (168 meter) heb je een 360° panoramisch overzicht van Vancouver. Het was een beetje aan de dure kant (56,72 $), maar ben toch blij dat we het gedaan hebben. Ik heb ergens gelezen dat je gratis naar het restaurant kunt dat zich juist onder of boven het lookout punt bevindt. Hier vind je de link van het restaurant. Na een lange vlucht en een uur verschil van 9 uur heb je geen zin meer om kilometers en kilometers door een stad te gaan slenteren.

Op het moment dat we de omgeving boven Vancouver stonden te bewonderen was het 2u30 ‘s nachts  (a.m.) in België. Wat ik “vreemd” vond, is dat de kortingsbonnen die in de toeristen boekjes zitten en aan de kassa van de Lookout toren staan, eruit waren gescheurd. Ik heb wel 10 boekjes gecheckt, de kortingsbonnen waren er allemaal uitgescheurd. Mocht je een straat verder of zelfs in het hotel, waar die boekjes ook liggen, denk er dan aan om de bonnen eruit te scheuren.

The Old Spaghetti Factory

Vancouver Lookout Tower

Na ons bezoek aan de Vancouver Lookout Tower hebben we een uur in Gastown rondgewandeld en een restaurant gezocht. In Gastown zijn genoeg eetplaatsen, maar wacht niet te lang om ergens binnen te gaan. Om 18u30 waren alle restaurants volzet en stonden er lange wachtrijen. We hadden daar geen zin in, maar hadden geen keuze. Overal waren mensen aan het wachten op een tafel. We hebben ons dan maar aangemeld bij The Old Spaghetti Factory en moesten een klein half uurtje wachten. The Old Spaghetti Factory is een groot restaurant (keten) waardoor het er snel wisselt van klanten. Het eten was lekker en niet duur (85 $). Een aanrader!

Victorian Hotel: Mooie kamers & goede bedden

Na het eten zijn we terug gegaan naar ons hotel. Het Victorian Hotel is een oud, maar gezellig hotel met goede boxspring bedden. Het continentaal ontbijt was een beetje eenvoudig, maar meer dan voldoende. We hebben er goed geslapen, maar omdat de wekker werkt met een a.m en p.m aanduiding had ik mij ’s avond bij het even wakker worden vergist. Ik dacht namelijk dat het 11u00 ’s morgens was i.p.v. 11PM (23u00). Ik heb iedereen wakker gemaakt met de boodschap dat we ons hadden overslapen en we al lang door Traveland opgepikt moesten zijn om de camper te gaan afhalen. Achteraf wel grappig, maar op het moment zelf was het toch even paniek.

Nadat Jessica me zei dat het 11u00 P.M was en ik stil moest zijn, ben ik door de vermoeidheid nog in slaap gevallen tot 6u00 A.M. Onze kinderen in het dubbele bed naast ons hebben er niks van gemerkt.

Ophalen camper bij Traveland Langley

Dag 2: Na het ontbijt werden we aan het Victorian Hotel in Vancouver opgepikt om onze Camper af te halen bij Traveland Rv Rentals in Langley, BC.