Je bekijkt nu Met de hond op vakantie naar Camping Yelloh Village Les Cascades

Met de hond op vakantie naar Camping Yelloh Village Les Cascades

Camping Yelloh Village Les Cascades

Camping Yelloh Village Les Cascades in de Gard in Zuid-Frankrijk is prachtig gelegen aan de rivier de Cèze. Wij verbleven er eind augustus met de kinderen en onze hond Buddy. We hadden vroeger al eens een camping van Yelloh! bezocht, maar dit was de eerste keer dat we er effectief verbleven. Tijdens de laatste zomervakanties huurden we, samen met mijn ouders, een huis met zwembad. Dit jaar gingen ze niet mee en boekten we een cottage bij Yelloh Village Les Cascades in de Gard. Het is altijd afwachten of het echt een rustige camping is en gelukkig was het deze keer in elk geval!

Camping Yelloh Les Cascades

Ook onze hond Buddy ging mee naar Frankrijk

Dat jaar ging onze labrador Buddy mee op reis en daardoor zochten we een camping die niet alleen rustig gelegen was, maar ook geschikt was voor honden. Verder stond er op ons prioriteitenlijstje: een zwembad, een winkeltje waar we lekker Frans brood konden kopen, veel natuur en zwemmogelijkheden voor onze zwemgrage Chocolade Labrador. Dit alles vonden we op deze Yelloh camping pal naast Les Cascades de Sautadet.

Camping Yelloh Village

Toegang tot het strandje aan de rivier de Cèze

De camping biedt via een hek op de camping met een code toegang tot een keien-strandje aan de Cèze. De toegang tot het strand is enkel te gebruiken door mensen die verblijven op camping Yelloh! Village Les Cascades. Elke morgen en avond gingen we met Buddy in de rivier zwemmen. Hij vond het daar fantastisch. Vooral ’s morgens vóór 10u00 is er nog niemand te bespeuren aan het water en kon onze hond naar hartenlust ravotten in het water. Na 10u00 komen de eerste mensen te voet via de cascades naar het strandje aan de camping.

Les Cascades Cèze toegang
Cèze camping Yelloh Village Les Cascades
Strand Cèze camping Yelloh Village Les Cascades
Rivier Cèze Les Cascades

Ze kunnen niet naar het strand via het hek van de camping, maar parkeren hun auto aan de voet van de helling van het dorpje “La Roque sur Cèze”. Vanaf de parking wandelen ze dan langs de rivier naar het strand. Je ziet ze al van ver afkomen met allerlei gerief en over de rotsen klauteren. ’s Avonds zijn de meeste mensen tegen 19u00 alweer vertrokken en dan is het tijd om nog eens met Buddy te komen zwemmen.

Yelloh! Cottage Vigne *** met Airco

We hadden een Yelloh! Cottage Vigne 4 personen *** met airco gekozen, waar honden in toegelaten zijn. Op de website van Yelloh! staat bij elke cottage met een pictogram of honden al dan niet toegelaten zijn. De cottage was vrij simpel ingedeeld met 2 slaapkamers, een badkamer, een living met open keuken en 1 toilet.

Cottage Vigne 4 P airco Les Cascades Yelloh
Tweepersoonsbed Les Cascades Yelloh Cottage Vigne 4P
Keuken Cottage 4 personen Les Cascades Vigne airco

Erg stille camping

Buiten hadden we een mooi houten terras met zonnewering en 2 ligzetels. Het was de eerste keer in jaren dat we zo terug gingen naar de basis, maar het viel fantastisch goed mee! De bedden zijn, zoals meestal in Frankrijk, wat aan de kleine kant en een beetje te hard, maar we hebben er heel goed geslapen. Je moet altijd een beetje geluk hebben op een camping met de buren, maar ’s avond was het stil vanaf 21u30. Er kwam ‘s avonds soms wat muziek uit de richting van de bar, maar op onze plek was het nooit storend. Om 23u00 is het overal sowieso muisstil.

Cottage Vigne
Cottage Vigne Les Cascades

Het zwembad van camping Yelloh! village Les Cascades

Het water van het zwembad was wel een beetje fris, maar kan voor sommige mensen juist een pluspunt zijn. Ik heb het water liefst zo warm mogelijk. De ligzetels van het zwembad waren heel comfortabel. Er is een bubbelbadgedeelte in het zwembad verwerkt, maar lauwe bubbels zijn niet aan mij besteed. Het restaurant “Les Cascades” is een Italiaanse restaurant en ligt naast het zwembad. Het is zeker de moeite waard om er te gaan eten. Toen we er verbleven was het mijn dochter haar verjaardag en haar lievelingsgerecht is pizza, dus zijn we er die dag natuurlijk gaan eten. Ze zei dat de vegetarische pizza één van de lekkerste pizza’s was dat ze ooit had gegeten! Ik had een pasta gekozen met langoustines en veel olijfolie, heel lekker. Ook het Frans brood dat je erbij krijgt, is van een andere orde dan de baguette van de camping, top!

Zwembad Yelloh Village Les Cascades
Restaurant Les Cascades Yelloh Village

Welke uitstapjes kan je maken in de buurt van camping Les Cascades?

Camping Yelloh Village Les Cascades is ideaal gelegen in de Garde om allerlei uitstappen met de kinderen te maken in het departement Gard in de regio Languedoc-Roussillon. Het eerste uitstapje dat je eventueel kan maken is een wandeling naar één van de mooiste dorpjes van Frankrijk. Het dorpje “La Roque-sur-Cèze” ligt vlak naast de camping en is leuk om het eens ’s te bezoeken. Wil je er ook eten, dan ga je best ’s avonds, want toen wij er waren op de middag, was er alleen een souvenirwinkeltje open. Ongelooflijk, maar er was op de middag geen enkel café of restaurant te bespeuren dat open was! La Roque-sur-Cèze is wel heel mooi om eens in rond te wandelen. Breng zeker water mee of koop een (duur) flesje water in de souvenirwinkel aan de kerk.

La Roque sur Cèze

Andere uitstapjes/activiteiten dat de moeite waard zijn:

Indy Parc Boomklimmen in de Ardèche
Pont du Gard bezoeken

Ligging van de camping

De camping ligt op 970 km van Gent en is makkelijk bereikbaar via Reims, Dijon en Lyon. In Lyon is er altijd wel een beetje file, maar deze keer viel het erg goed mee. We reden op 31 augustus terug waardoor er minder files te bespeuren waren. Deze zomer gaan we naar camping Yelloh Les Ramières in de Drôme en rijden op een andere dag terug. Hopelijk dan ook niet te veel file!

Camping Les Cascades

693, route de Donnât

30200 La Roque-sur-Cèze

FRANKRIJK

Veelgestelde vragen over camping Yelloh village Les cascades:

Ja, honden zijn in sommige cottages toegelaten mits een toeslag

Honden die in de Cèze zwemmen, worden door de meeste mensen gedoogd, maar dit is natuurlijk op eigen risico.

Nee, honden zijn er toegelaten, maar moeten altijd aan de leiband

Ja, je moet de dag ervoor je brood op bestelling aanvragen

De slagboom gaat open van 8u tot 23u00. Als je later zou aankomen, dan moet je je voertuig voor de nacht op de parkeerplaats buiten parkeren.

Nee, maar er is een dierenkliniek in de buurt: Chemin Fontaine des Chiens tel: 0466 899776

De receptie van Yelloh village Les Cascades is open van 8u00 ’s morgens tot 19u00 (juli/aug tot 20u00)

Buiten de openingstijden kan je normaal iemand bereiken op tel nr.: +33(0)610 386799

Er is gratis wifi in de snackbar en in het restaurant. Op de camping zelf kan je een tijdelijk abonnement kopen aan 3€/dag of 16€/week

Het zwembad is open van 9u00 tot 20u00 en zou het ganse seizoen verwarm zijn.

In het hoogseizoen zijn er ’s morgens aquafun en sportactiviteiten voorzien en ’s avonds is er een gevarieerd programma dat meestal aan de bar wordt georganiseerd en dit tot ten laatste 23u00.

Wandeling van Cap Fréhel naar Fort La Latte

De kustwandeling van Cap Fréhel naar Fort la Latte is één van de mooiste van Bretagne en gaat langs een deel van de goed gemarkeerde GR34-route.

Lees verder

Wandeling Cap d’Erquy & Lacs Bleus

De wandeling Cap d’Erquy naar la Plage du Portuais en Lacs Blues was voor mij de mooiste wandeling dat we maakten tijdens ons verblijf in februari aan de Côte d’Armor in Bretagne.

Wim & Jessica

We hebben de reisblog "Globetrotter Avenue" gemaakt als hobby, maar ook om reiservaringen te delen met anderen. Ondertussen hebben we meer dan 40 landen bezocht. We houden van natuur, bossen en bergen, maar ook van zon, zee en strand. Zijn we niet op reis, dan vind je ons in de tuin. Veel Leesplezier!